Balans, pannkisar och bok.

 
Var verkligen såååå inte sugen på träning.
Tvingade mig att gå till gymmet efter en lätt hysterisk, och rätt jobbig dag, och insåg efter en stund att...ja!! Det var preciiiiis det jag behövde denna dag.
Ett svetto-fet-körning-pass var riktigt bra för själen, för hjärnan, för varje liten cell som var på vippen att va ledsen efter dagen.
Ibland är det bra att pressa sig, ibland gäller det att faktiskt lyssna in och vila. 
Den där balansen är hårfin att hitta, och ibland går det bättre än annars.
 
Som kvällsmat idag fick det bli pannkakor på vete- och grahamsmjöl och havredryck. Med gräddfil, hallon, honung och kokos blir det väldigt gott...
Bara lillbonus och jag hemma, så pannkisarna intogs på solig balkong med böljande samtal om ditt och datt. Så god kväll.
 
En stunds läsning i nya boken "Lila" av Marilynn Robinson får det bli med herr Tusse i knät.
 
Kramar ❤️ Johanna

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Jag själv hamnar oftast i soffan nuförtiden efter sådana dagar. Jag orkar ingenting. För min del tror jag att åldern spelar in. I din ålder kan man tvinga sig. Jag har aldrig varit en latmask men känner nu att jag måste bromsa! Så fortsätt du, men glöm inte vila! Kram

Svar: Jag har en soffdag denna kväll, efter 10 h arbetsdag och sen matinköp. Trött som en kokt spaghetti....så tidigt i säng denna kväll. Kram
Johanna

Kommentera här: