Vackra i sin olikhet.

 
Vackra tulpaner pryder köksön. 
Älskar dessa blommor i varierande färg och form...krispigheten och vårkänslan. 
Få blommor jag gillar lika mycket, även om de allra flesta blommor är vackra i sin olikhet.
 
Precis som vi människor, som också oftast är vackra i sin olikhet.
Tack vare sina olikheter, som vidgar perspektiven, ökar estetiken.
Alla människor är inte sköna typer, somliga har djupa problem, tänker utanför boxen på ett icke medmänskligt sätt. De gör inte världen bättre, eller charmigare alls. 
Men resten. 
Vi är ju så många människor på vår jord, och de allra flesta bidrar till mänskligheten på ett bra sätt - fast på olika vis. Det är min absoluta människotro.
 
Som sjuksköterska möter vi väldigt många olika människor, från olika samhällsklasser, med olika bakgrund, med olika religion och med olika ursprung. Det ökar min förståelse för att det finns något gott i alla.
Det finns hopp för de allra flesta, och de allra flesta bemöter andra människor med respekt. Med nyfikenhet.
Med känslan att vi berikar varann, med vår syn, kunskap och olika tänk.
 
Det är påsk.
En glad påsk.
Jag har haft nästan alla barnen hemma, mannen i mitt liv finns hos mig, och mina föräldrar ska jag träffa idag för att äta påskbuffé. 
Det berikar, det också.
 
Puss till dig!
Joey ♥

Kommentera här: