Sol o Yatzy o annan kutym.

 
 
 
Jag hör om kyla och snö, när vi har 20 grader och strålande solsken. Så långt ifrån är det ändå inte, kan en tycka, men vädermässigt är det ändå så. Sitter på skuggbalkongen pga att jag bränt mig idag, något jag sällan eller aldrig gör.
Ett angenämt problem dock.
 
Vi konstaterar här, vi kvinnliga blondiner, att det är en annan kutym här. Alla män, pojkar tittar. Vänder sig om. Och glor verkligen. Som om det är det som finns att göra bara. För oss är det konstigt, att en är så öppen med det. Och rätt obekvämt onekligen. Har inte tänkt på det på samma sätt när jag o mannen varit iväg, med min vackra unge bredvid mig blir det typ kännbart. I ett samhälle som vi är vana vid är det inte så öppet, så liksom burdust. Men så är livet. 
Annorlunda, ovanligt men utan att uppleva oro. 
Gillar dock det mer undanskymda, icke öppna. Det blir liksom lite lugnt, lite hemligt. Och jag behöver inte ens märka det.
 
Vi lever lugnt dessa dagar. 
Sovmorgon, långpromenad upp till Castillo de Santa Barbara, och en tur i gamla stan där det verkligen är pittoreskt och fint.
Balkong- och läshäng.
Börjat på ny bok efter Pahmuks Snö. Som för övrigt var en mycket bra bok. 
Idag började jag i Fiskarmännen av Chigozie Obioma. En "37-årspresent" från min bror som ville va snäll:-)
Om en stund blir det nog lite Yatzy minsann.
 
Livet, mina vänner.
Ta in det med allt som finns.
 
Kram ❤ Joey

Kommentera här: