Kom an katten.

 
 
Med mycket kläder på sig var promenaden skön runt Växjöhavet igår kväll-
Svägerskan och jag gick runt sjön, som igår var nästan tom på människor. 
Kanske var det blåsten. Eller mörkret.
Kanske var det rädslan för att stöta på den, som det verkar, nya trenden idiot-clown på sin runda....?
Vad är det ens för människor som gör så? 
Som är ute efter att skrämma vettet av folk, och kanske faktiskt ha på sitt samvete att någon aldrig mer tar sig ut efter mörkrets inbottt- livrädd för vad som väntar där bakom buskarna. Eller ännu värre - att någon faktiskt får en hjärtinfarkt p.g.a. stressen.
Vet inte hur jag skulle reagera själv. När jag tänker på det blir jag bara så ARG! Jävla idioter som inte har nåt vettigare att fördriva tiden med. Ska en behöva promenera med ett basebollträ eller annat föremål för att känna sig någorlunda säker? Fy fan, säger jag. Så lågt.
 
Varit och tränat ett rejält svettopass på gymmet i morse, så himla skönt och så bra för själen.
Välbefinnandet ökar, livet känns liksom lättare att hantera med det som kommer i dess väg.
Det där drabbande livet, som kommer lite då och då när en minst anar det liksom.
Som en aldrig riktigt är förberedd på, men ändå vet kommer med viss regelbundenhet. 
På nåt sätt, och med olika styrka. 
Nu verkar det dock vara lugnt med lilla mammsen - gott så!
 
Nu ätit god soppa som jag gjorde igår, taget från Smp i lördagstidningen. 
Bytte dock ut mjölk mot grädde, vetemjöl mot bovetemjöl, och hade ingen färsk timjan så det fick bli torkad, plus att jag hade i en dos gurkmeja för att få till färgen lite roligare:-) - riktigt god soppa! Älskar soppa så här på hösten, perfekt lunch eller kvällsmat som inte ger en paltkoma vilket är skönt.
 
Strukit. Kan vara det tråkigaste jag vet.
Men med listan på Drömmusikalerna på Spotify gick det fint.
Så jäkla bra musik det finns, Rent gillar jag - alltså soundtracket från musikalen Rent - fantastisk musik. 
Nu har jag min Motown-lista - den går inte heller av för hackor...mmmm! Kom an katten, det svänger!
 
Tanken är nu en lugn dag, med kaffebesök, läsning och lyssning på musik.
Ska försöka ge mig på en runda meditation, vilket var längesen. 
Behöver grunda mig lite, då det varit och är lite mycket som upptar tankarna just nu.
 
Ha en fin söndag!
 
Kramen Johanna ♥
 

Kommentera här: