Ljusen, godiset, planeringen....

 
Innan jag satte mig efter jobbet gick jag ner i källaren för att hämta ljusstakar och stjärna...
satte röda band i pepparkakorna som ska upp i fönstren, placerade ut stakar och stjärna. 
Bara för att. För att jag vill.
Och för att vi inte är hemma första advent, så då tjuvstartar jag lite.
Har dock bara tänt stjärnan än så länge:-)
Och några häftstift att hänga pepparkakorna med hade jag inte så jag får vänta till i morgon med upphängningen.
 
Lyssnar på Tommy Körbergs Tommys jul. Den är så himla bra. Annorlunda julskiva, med fina texter. Tänkvärda.
Om att livet inte alltid är så kul i juletid, med skilsmässa och barn på annat håll till exempel.
Det finns ju många som inte gillar denna högtid, av olika skäl. 
 
Jag gillar mest förberedelserna.
Ljusen, godiset, planeringen av vilken mat en ska ha. 
Vilka veggoalternativ en ska testa i år...
Det är mysigt.
Och musiken fram tills jul.
Det gillar jag också.
 
Sjung tills du stupar.
En annan skiva av Körberg som snurrar nu.
Fantastiskt bra. 
Hans röst är så himla bra. 
 
Puss och kram
 
 
 

Kommentera här: