Jag tror du lyckas bra.

 
Idag fyller den här lilla snäckan år. 
Tretton bast.
När hon var 6 träffades vi första gången. 
Då var det en galet energisk, pratig, busig, illsprallig tjej som var still i möjligen 2 sekunder i taget.
Nu är hon tonåring.
Börjar liksom bli stor, som man säger. När man nu är stor. Men ni fattar.
Fortfarande en energisk, pratig, busig och sprallig tjej som det har hänt en hel del med dessa år.
I positiv riktning, med trygghet och balans i sin egen själ och hjärta.
Nyfiken på livet.
 
Tiden går så otroligt fort.
Den rusar verkligen, och det gäller att hänga med.
Mycket vatten har runnit under broarna under åren, som sig bör.
I mitt eget liv har mycket förändrats sen jag träffade denna lilla bonus första gången.
Mycket positivt, som jag är så oerhört glad och tacksam för.
 
Somligt är sig likt, och kanske förblir sig likt eftersom det är för höga murar att klättra över.
En liten bit på vägen kan jag nog komma, men vissa murar är för kantiga och vassa, för inlindade i taggtråd.
Det är tur att de flesta murar är lättare. 
Eller åtminstone på ett annat sätt, som gör att det går att ta sig över.
Jag lär mig saker på min väg, liksom denna trettonåriga unge kommer att göra.
 
Vissa murar kommer att vara för svåra, även för henne.
Vissa kommer hon liksom dansa över, glad i hågen och starkare i sinnet efter utmaningen.
Det är väl så livet är.
Rak väg emellanåt, taggtrådsinklädda murar ibland, och där emellan lite gupp och stup en ska lära sig hantera och övervinna.
 
Jag tror du lyckas bra.
 
Grattis på din dag.
 
/Johanna ♥
 

Kommentera här: