Om den inte fångar.

 
 
 
En ny bok fick jag lov att börja på idag då jag lade ifrån mig den senaste. Oläst till en tredjedel då jag inte gillade den. Alla böcker passar inte, ibland just fel timing och ibland för tråkigt språk, eller mindre intressant handling. Jag vet inte om föregående bok möjligen passade in i alla kategorier samtidigt möjligen. Den fångade mig inte, i vilket fall, och då väljer jag en ny. Orkar inte streta på om den inte fångar mig. Inte längre. Förr hade jag minsann läst klart oavsett men inte nu. Det kan ju finnas någon roligare, bättre, skönare, mer tänkvärd möjligen. 
 
En stund i fåtöljen, i vardagsrummet, tillsammans med dotter och man. I tystnad när alla antingen läser eller spelar. Bra sätt att landa på efter jobb.
 
Ny energi införskaffades av egengjord pizza och sallad som knytis från yngste bonussonen och hans ömma moder, korsordslösning och prat.
En kvalitetskväll som avslutades med att dottern och jag gick likt följa John för att efterapa varandras gångstil...riktigt roligt att se mitt stela gångsätt upprepas i någon annans kropp även om jag önskar att jag skulle se mer ledig ut:-)
Nåja. Vi är alla olika.
 
Nu längtar kropp o knopp efter sömn.
 
God natt❤
Joey

Kommentera här: