Katten nöjd.

 
Denna livsnjutarkisse gör mig sällskap när jag sitter i favoritfåtöljen idag, efter 12 h nattsömn men ändå segare än det segaste julkola. Huvudvärk och kroppsont, men tänker att mycket citronvatten och vila vänder snart detta sega skepp åt rätt håll. Katten är nöjd med sällskap, i vilket fall.
 
Börjat läsa en ny bok: Den nya världen. Om utvandringen till Amerika från 1600-talets mitt emn framför allt i slutet av 1800-talet när den stora massan flyttade "over there". En fet bok, men med en hel del bilder och kapitel där en kan bläddra lite fram och tillbaka för att läsa om det som mest intresserar. Någon lätt match var det på intet sätt, för de som tog sig dit. Ska läsa boken av Ola Larsmo om de svenskar som bodde i Chicago, hur fattigt och eländigt som helst likt vår tids papperslösa. Onekligen intressant, och kanske något att ta med som skollitteratur?
 
Beställt veckans mat på nätet, så smidigt att lugnt klicka i det jag vill ha, hur mycket jag vill ha, betala och sen hämta önskad tid som jag själv klickar i också. Nu i juletid känns det som en extra bonus, att slippa trängas i butiken, se arga och stressade människor som kör sina kundvagnar likt bulldozers som en med nöd och näppe förhoppningsvis klarar att inte bli påkörd av. En spänning jag gärna undviker!
 
Kram <3
 

Kommentera här: