Att bli en röst.

 
Tänkte tränat tidigt men nä.
Sömnen fick gå före. Enormt sömnbehov som jag försöker tillgodose innan det är dags för jobb imorgon...
Tränar senare i em, helt enkelt. Tur jag kam välja!
Nu är det dags att kolla dotterns syn, som just nu är i behov av att kunna läsa noter lite lätt istället för att gissa:-). 
 
Solen skiner, så gott. Så mycket lättare att finnas till då. När ljuset vill vara närvarande. 
Mina livsandar lever upp från sitt ide. Ger kraft. Lust. Tacksamt❤
 
Gott med en extra ledig dag, att njuta av och ta det lugnt på. Tid att läsa lite. Fått nya böcker i julklapp så nu har jag många på kö- tjoho!
Igår läste jag ingenting utan det blev dokumentär om Kvinnorna bakom Fröken Friman - otroligt intressant om vilket jobb, vilken kamp dessa kvinnor utförde för att kvinnor 1921 skulle få rätten att rösta. Att bli en röst att räkna med, att trots nederlag på nederlag inte ge upp utan med målmedveten envishet gå vidare, kämpa på. Vi har mycket att tacka dessa kvinnor för!
 
Hoppas du har en skön dag, i lugnt tempo. Återhämtningsfas efter sociala aktiviteter som är härliga men också lite tröttande. 
 
Pussens
Johanna

Kommentera här: