Inse sitt värde.

Kloka ord ovan.
På nåt sätt är ålder och erfarenhet jäkligt skönt.
En känsla av sitt eget värde, för att en är vad en är bara. 
Att en duger och är bra, för sin egen skull o värd goda vänner, goda händelser och bra partner...
Att se att den en är kan vara av betydelse.
Inte bara för en själv och de val en gör utan också för andra som en möter.
För min del tror jag på att försöka lyfta varann, se varann. Bara genom att på morgonen hälsa på sin kollega genom att hälsa med namn- det tror jag är viktigt och lyfter den andra.
Att tro att det jag själv gör spelar roll, är en bra utgångspunkt. För mer vänlighet till mig själv och till andra.
 
När en inser sitt värde vill en också umgås med människor som uppskattar en. Som ger energi, nya reflektioner och perspektiv, tankar och fördjupning av redan tänkta sådana. Människor som vågar utmana för att låta andra växa.
På nåt sätt är det lättare att välja det som vuxen. Eller åtminstone mer erfaren. 
För att en inte vill nöja sig med halvbra vänner, eller livskamrat. En vill ju ha det som får en att må bra i själ och hjärta.
 
Det önskar jag att alla vågade se.
Och sluta med det som inte gör att en mår bra längst inne i hjärtat.
 
puss i kvällen!
 
Och förresten....jag är ledig imorgon...tjoho!
 
❤️
kram Joey 

Kommentera här: