I arla morgonstund.

 
 
 
 
Det var verkligen så stilla i morse.
Spegelblankt vatten, änder som sakta gled runt. 
Mörkret låg tungt men med ett lugn.
Vaknade efter stissig natt, på tok för tidigt. Stressad över det jag inte hann igår och det jag hade framför mig idag.
Gick till jobbet vid 06 o tänkte jobba ifatt...men nä. Hade kortet på jobbet så porten var ju låst. 
Därav rundan runt sjön i arla morgonstund, mitt stolpskott!! 
Men det var nog meningen.
Jag kom ner i varv, och det var nog dagens goda.
Ett helt annat lugn i dag på jobbet, som avspeglas i alla som är där.
Bockat av det jag skulle, gick nästan hem i tid.
Kollat in nya planteringarna ovanpå garaget. 
Promenerat i underbart höstväder efter jobb, både ensam och senare med dottern.
Nu lite soffhäng, väldigt skönt!
 
Imorgon och fredag semester, det känns just nu alldeles galet jätteskönt!!!!
 
❤️

Kommentarer:

1 Eva H:

skriven

Wow! Uppe så tidigt o gå till jobbet... här är det nog lite "akta-dig-så-du-inte-möter-väggen-varning"??
Bra att du glömt kortet på jobbet, och fick dig en mysig promenix istället. MYCKET bättre än att vara på jobbet sådär tidigt.

Svar: Eva. Lite kloka ord från dig som vanligt❤️Kände själv att det var galet så smällen
Med kortet kom egentligen som en välsignelse typ.
Kram till dig!!
Johanna

Kommentera här: