En sån dag.

 
 
En vecka seg i förkylning, och före det hormonseg. Alltså, ibland gör inte kroppen som jag vill. Men det KAN va så att den också säger: hoppsan hejsan lillebror! Dra i bromsen lite nu va....!
Det KAN va så.
 
Jag har märkt att kroppen min är ganska kinkig. Eller kanske smart. Den ropar ut när det är viloläge, och fortfarande hör jag den liiiite för sent. Jag tar mina softkvällar men kanske skulle ta för vana att mer än varannan kväll ska jag ej planera in nåt. Då behövs återhämtning.  Med träning, katt, bok o hemma liksom. 
Det går bättre ändå, förstår ju att sårbarheten jag själv till stor del åsamkat mig, inte försvinner sådär bara. Den lär mig att förstå min kropp, min knopp och själ.
 
Så denna dag hämtar jag andan (bokstavligen också), dricker detox-The, kör medicinsk andningsyoga, kör astma-gymnastik med Pep-ventil och mediciner. Vilar. Sovit i nästan 2 h. Lyssnar på Randy Crawford och Norah Jones. 
En sån dag är det helt enkelt.
 
Kram ❤️ Joey
 
 

Kommentera här: