Kraft och djupandning.

 
 
Vid blivande world trade center a la vår stad, är det en jäkla aktivitet just nu. Ett par kvällar har det verkligen ekat mellan husen. Det blir nog dock bra, så småningom. Just nu skymtar den fina Domkyrkan. Det gör den nog inte så länge till. Då kommer det en massa hus. Blir nog fint!
 
Övat mig nu när jag kommer hem. 
På läxor jag fått. Mitt beteende att ha det städat, undanplockat. Plockat och fixat. Att inte agera direkt. Utan andas djupt, skita i första impulsen att feja och fixa. Att istället chilla. Tänka att jag inte behöver det. Inte omedelbart. Huset rasar inte ihop. Inte jag heller Förmodligen. Tror jag:-)
När suget på att städa kommer ska jag ta tag i det, med musik på o lugn i kroppen. Att efter jobb dyka efter dammsugaren direkt är kanske inte optimalt sätt att må bra? Att fånga livet o lyckan?
 
Jag gillar rent.
Det får mig att känna mig nöjd. Tillfreds. 
Men resan startar nu, att ändra förhållande till dammsugare och svabb.
Behöver nog en del kraft och mycket djupandning...!
 
kramar Joey❤️

Kommentera här: