Balkongens lov.

 
Solstolar på plats för att välkomna oss hem efter jobbet....och idag har solen verkligen varit vänlig. 
Nyttjade dock balkongmöblerna idag, jag har alltid älskat balkonger!
 
När jag var liten minns jag atr mammas o pappas kompisar bodde i lägenhet i det lilla samhälle jag kommer ifrån. Lägenhet! Så häftigt!
Att få gå upp i trapphuset näst högst upp, gå in genom den bruna dörren med titthål i, det var lite magiskt. Och så detta: balkong! Att få kliva ut där, på en liten söt balkong kändes som en annan värld. En rätt häftig värld, för en som är uppvuxen i hus med trädgård. Utan balkong.
 
Senare när jag gick högstadiet var det dags igen, att umgås med vänner som bodde i lägenheter i ett område där det var flera hyreshus. Bara det var ju exotiskt!
Och givetvis hade de balkong, och draperier in till sina rum med träkulor. Ni förstår ju själva hur häftigt det var:-)!
 
Sen jag flyttade hemifrån för 25 år sen har jag haft balkong i 23 av de. 
Och jag gillar det mycket.
Höjden. Utsikten. Att få sitta där och insupa värme, sommar och bokstäverna från en bok.
Det kan knappast inte bli bättre även om solstolarna är på plats!
 
❤️

Kommentera här: