Magiskt o klart bättre!

 
 
 
 
 
Dagen idag är en klart bättre dag.
Vaknade utan stresspanik, av mig själv en halvtimme före alarmet. 
Utvilad. Förvånad. Och lite glad.
Frukost med övernattare, egen unge och bonusar innan skjuts till konserthus för hel dags dans för äkta unge.
 
Tog en kraftpromenad med Bo Kaspers i öronen. Och toknjöt!
Så otroligt vackert ute, så grönt och så alla dessa blommor! Galet och nästan magiskt, som en film ackompanjerad av skön musik med otroligt bra texter.
Dessutom träffade jag en go vän på vägen, och hans fina lilla mops. 
En energigivande kram och en liten stunds värme gjorde gott.
 
Jag tog tag i städning väl hemma igen. Hög musik och dammtorkning, dammsugning och svabbning....skönt!
Och kropp och knopp mådde bra av det. Av promenad, musik, estetik och städning.
 
Och av ledigt i huvudet, tvingad att inte engagera mig i plugg denna dag.
Njöt av lunch och glass, sol och lek m Lillbonus...av kaffe och prat med goda vänner och av en fantastisk show ikväll med Fridas dansklasser.
En bra dag, tack!!!!
 
Imorgon är en annan dag där ambitionen är att läsa uppsatser och förbereda igen.
Men då. Inte en sekund före.
Nu ska jag ta in lugnet, att vi alla sitter i vardagsrummet.
Slötittar på en film, bloggar, småpratar, läser.
 
❤️
Joey

Kommentera här: