Jag kan inte förstå.

Jag kan inte förstå det.

Att det rimligtvis måste vara så att människor vi känner har röstat på det, som för mig, är helt obegripligt.
På det som står för det ICKE demokratiska, det icke mänskliga, och det icke medmänskliga perspektivet.

Jag kan inte förstå det.
Att människor verkar bortse ifrån goda kolleger, bekanta, vänner och grannar när de lagt sin röst.
Tror de att det handlar om att skaffa bättre reglering av invandringen, ge bättre villkor och mottagande för flyktingar och människor i nöd?
Det låter så, till viss del, nu.
Men ulvar i fårakläder vill nåt helt annat, o det kommer visa sig tror jag.

De står för nåt helt annat än medmänskliga värderingar och allas lika värde.

Jag kan inte, vill nog inte heller, förstå.
Att historien verkar återupprepa sig....

Är det verkligen så vi i vårt land, och övriga Europa vill ha det?
Vet ni vad ni lagt er röst på....egentligen?
Vad skulle hända om du själv kom i nöd, var tvungen att fly och därtill riskera ditt och dina barns liv...när du väl är framme blir du avvisad.
Visad kalla handen - åk tillbaka, här kan du inte va. Ut ur vårt land!
Med vetskapen att du nog då kommer att förlora ditt liv. Dina barns liv.

När jag tänker längre tillbaka utvandrade många av svenskarna till Amerika för att komma undan fattigdom och svält, för att ge barnen bättre möjligheter och bättre framtid.
Det kan hända, om historien upprepar sig på samma sätt igen.

Hur tänker du då?
Jag bara undrar...

Joey

Kommentera här: