Imagine.

 
 
Efter frukost blev det lång kraftpromenad.
Denna dag med Randy Crawford i öronen, Imagine några ggr först.
Den tog mig med storm, och kom innanför huden på mig...
Just idag kändes det extra starkt.
 
För en kombination av saker.
För lite drygt 1 år sen hade vi konsert med Väderlek också, när pappa låg i Berlin.
Det gav flashback, och starka känslor.
Idag var det spelning.
Och mors dag.
Och val.
 
Ett viktigt val, Som vi pratade om med goda vänner igår.
Om vindarna som blåser i Europa, och risken att historien upprepar sig. Sorgen, rädslan över att det faktiskt kan hända.
Och hur modet visar sig då.
Kärleken och modet som motvikt till detta hat.
Jag hoppas att jag kommer vara modig.
Stå för människans rätt att va olika, se olika ut, ha olika läggning och tänka olika.
För att jag hellre vill se världen som EN.
Inte delad, olika men ändå lika där alla har rätt till samma saker.
 
Jag hoppas att jag är modig.
Imagine.
 
kram Joey ❤️
 
 
 
 

Kommentera här: