Hälsa, samtal o effektivt....!

 
 
 
Hälsovecka på jobbet, med smoothies, grönsaksdip, underbar frukost fick mig idag att välja lättlunch med keso o fruktdryck.
Gott!
Efter jobb fick dottern och jag gå upp till huset för att kolla fondtapeten i hennes rum (Det tar 2.5 min från jobbet:-))
Vi flyttar fonden till annan vägg, efter lite diskuterande och resonerande.
Blir nog himla bra!
 
Det blev mindre hälsosamt när vi tog en fika på IOGT...god kärleksmums m glass och någon mandelkaka som vi delade på.
Pratade feminism, droger, politik, sång, tonårs- kontra mammatankar. Gick sen långsamt genom stan och fortsatte prata, tills vi satte oss på "kissbänken" nära dansstudion. Alltså det luktar kiss där, förmodligen för att det just gjorts det en del där. Kissats.
Fick lite minnen av Roskildefestival :-)
 
Skildes åt efter skön eftermiddag.
Jag åkte hem med en av våra bilar, bytte om och promenerade raskt till jobbets parkeringshus för att hämta min egen bil.
Handlade på hemväg, packade upp....
gjorde mysli, lagade linssoppa, städade bottenvåningen och duschade.
Effektivt och skönt!
 
Mer samtal vid köksbordet över linssoppa och mjölk.
Om uppväxt, besvikelser, lärdomar, god minnen, föräldraskap och brorsor...
Älskade unge vad jag gillar dessa samtal!
Förstår att i mångt och mycket är jag utestängd från din värld av tankar, men jag är tacksam för det du vill dela med mig.
 
Nu sängläge.
Efter stretching och sjukgymnastik.
Blir nog bra med sömn.
 
Pöss och god natt ❤️

Kommentera här: