God helg i ryggen.

 
 
 
En underbart avslappnad, social, god och skön helg är på väg att ta slut.
Är glad och nöjd för umgänge med brodern, hans vänner, nya bekantskaper...solen, fungerande ben och tunnelbana, underbar mat och tid med min dottee.
 
Och så är det Maggan- en vänskap som hållit i sen första ring på gymnasiet. Snart 30 år alltså.
Och det är lika gott varje gång, för denna människa känner verkligen mig.
Har hängt med i alla svängar i mitt liv, liksom jag i hennes, och vi ses kanske ett par ggr om året.
Varje gång känns det som att vi bara fortsätter där vi var senast.
Alltid diskuteras viktiga saker, av värde, som berör. Kringsnack behövs inte utan vi dyker in i livet och var vi befinner oss på en gång.
Det är verkligen gott för själen!
Till och med min unge konstaterar att jag är lugnare, mer avslappnad med denna vän och tar in- ÄR- här och nu.
En kul betraktelse av en typ 80-årig själ i en 14-årings kropp:-)
 
En tågresa återstår.
I lugn, med blogg och bok.
Med god helg i ryggen och ny vecka framför mig.
Det gäller att fortsätta försöka ha andningen i magen.
Det är städning, saker ut i släp och husvisning.
Det är slutprov för studenterna i termin 6, NKSE, och bedömningar för alla studenterna.
Det är logistik och vardag och jobb.
Men det är DÅ.
 
Just nu skiner solen utanför tågfönstret.
Maeve Binchys bok Allt för Frankie, väntar mig.
Liksom världens bästa man, när jag kommer hem.
Det är gott.
Och det är nu.
 
❤️
 
Johanna

Kommentera här: