Förändringar.

 
Ibland är det ett ganska gott betyg.
Att man förändras betyder utveckling, som kanske inte faller alla i smaken. Men utveckling likväl.
 
Somliga hänger kanske inte med i det som händer, i det nya, de betraktar på avstånd varför förändringen kan te sig mer skrämmande.
Där man kan vara mer delaktig, eller åtminstone följa på nära håll ter det sig mer naturligt.
som själva livet.
 
Böljande fram och tillbaka.
Ibland bestämmer man sig liksom för att följa en väg, men omständigheter förändrar vägvalet emellanåt.
Och förändringen sker.
I små steg eller i stora jättesteg, över längre tid eller mer i ett slag.
Beroende på vad som skett och gett anledning till förändringen.
För att det är nödvändigt, och ibland av en slump till en början som sen tar form.
Ett steg i taget.
 
Förändring är nödvändigt, tror jag.
För att vilja framåt, inte stagnera.
Ha siktet inställt på förbättring.
Och nej, jag tror inte att det behöver innebära att jag inte kan njuta här och nu.
Kanske njuter jag mer om jag också har förmågan att se framåt...?
 
En tanke i en lugnare kväll.
Visningen klar, tvätten tillbakaburen och köket i min praktiska ordning igen:-)
 
god natt!
Joey
 

Kommentera här: