Verkligen....:-)?!

 
Efter kvällsjobb igår messade jag mannen om att det ju inte GÅR att lägga sig omedelbart. Framför allt med tanke på det sköna vädret. 20+ vid 22.00.....magiskt!
Så det fick bli en stilla stund på baksidan, med varsitt glas rödtjut och småprat. Så otroligt härligt!
 
Intar nu lunch på jobbet och ser att det är vackert ute, även idag. Längtar onekligen ut och ska om några h befinna mig för att avnjuta akt 2 av Hjälten från Toftasjön. Vill ju inte missa för mycket :-)
 
Inser, efter avstämning med dottern, att hon verkligen klarar sig fint utan mig. Planerar på sitt håll, fnissar mest när jag undrar om hon verkligen inte vill hänga på oss till goda vänner ikväll...och nej, det viLL hon verkligen inte....!
Det är ju som det ska va. Det är ju till och med skönt, säkert för båda parter även om det små stunder kan sticka till av saknad av forna tider. Men i stort är det ju fantastiskt att drömmar finns om gymnasie i annan stad, tågluffdröm till vackra huvudstäder: Berlin, Prag, Paris och Amsterdam....
Inte utan att jag själv blir sugen på interrailkort i Europa:-)!
Dock är jag nöjd att jaG inte är tonåring utan en hyfsat mogen förtis. Det har sina fördelar!
 
Ha en fin söndag!
 
Joey

Kommentera här: