Kaffe & hormoner

 
En kaffe i stillhet på baksidan av huset är lagom uppvaknande.
Lite soldis, men redan varmt.
Det är strax dags för pannkaksfrulle a la USA på Ihop, premiär för oss tjejer.
Min dag ska sen gå i bokens tecken, medan övriga ska ut på shopping.
Perfekt uppdelning, så kan jag promenera och läsa, bara va ett tag:-)
 
Funderar på det här med hormoner...
Att va knasig nog att parera in klimakterie med tonårsbarn är en sak. Det var ju liksom lämpligt på andra sätt, och jag tycker fortfarande att det var en juste ålder att bli mamma på.
 
Det som känns lite tyngre är att mina toppar och dalar tycks följa andra hormoner i huset, Vilket för Pärlan måste va en riktig hit...äh...?!
Stackars människa!!!
Mina hormoner tycks vara på mer high och Low-läge i denna ålder än det tidigare gjort.
Jag går inte omkring o kokar över eller så, får inga utbrott men blir mer tyst, låg och tillbakadragen.  Jävligt tråkig, helt enkelt.
Förmodligen har det väl bara börjat, eländet...
Jag längtar tills slutet av denna resa med påslaget i min kropp....
Jag vill vara mild och go - inte sur och besk:-)?!!!
 
Idag ska jag nog kunna hantera livet. Solen skiner och jag är på semester. Jag njuter av ledigt, av solen, av barn och umgänge utan konkurrens och av att jag har en man som är otroligt tålmodig och varm❤️. 
 
Pöss❤️

Kommentera här: