Filmer, Adele och tack!

Två bra filmer "Dream Girls" och "Secret of Little bees" blev det på långa flygturen.
Båda filmerna tänkvärda på sitt sätt och i den första jäkligt gött sväng på musiken! Då gick det ju inte sitta still:-)
Adeles platta fanns på flyget så den fick min uppmärksamhet också.
Det var den värd, hon sjunger för jäkla bra!!! Vilket fet, häftig och känslofylld röst denna kvinna har...!
Shit!

Längtar själv att få sjunga igen, med mina kära herrar i Väderlek.
Det kommer, snart rep på gång efter upptagen höst för en tredjedel av bandet! Ser verkligen fram emot att få känna i musiken, uttrycka mig och vara där ett tag.
Det är också gött att sitta vid pianot och lira själv, leka fram nya arr ur strupen men det är tillsammans med andra som liksom glädjen och läkningen kommer.

Don't you remember med Adele är en fantastisk ballad, finstämd med akustisk gitarr som smeker ömt som växer och blir sådär härligt svulstig...
Den smeker hjärtat.

Precis som denna vecka gjort.
Precis som det gör att leva med min Pärla. Det smeker hjärtat.
Jag önskar alla finge uppleva det.
Den ömma, svulstiga och uppfyllda känslan.
Tack, tack för att jag fått känna den!

❤️

Kommentera här: