Vilken dag!

 
 
Vilken underbar dag det har varit!
Jag har njutit av sovmorgon (vilket är tur eftersom jag på nätterna sover mindre angenämt), lugn frulle...dejt med go vän över en kaffe på stan. I solen. Utan stress. Två små hönor som följde med för att göra stan blev det också, vilket nog gjorde att de växte en smula:-)
Som det enda nyttiga idag har jag handlat mat, annars har jag njutit av vänskap och att solen skinit!
Teater med minsta bonusen och sen häng med vänner över god mat och rödtjut efter det❤️.
 
Roliga och allvarliga diskussioner, om huruvida det påverkar att vi åker till länder med allt annat än demokratisk regim. Kommer turismen folket till del eller bara regimen?
Vad är etiskt rätt för mig när jag vet att landet stöttar något jag inte kan köpa...?
Ska jag åka dit och se med egna ögon? För att också delge min tanke...? Eller ska jag välja annat där det är ett sätt som rimmar bättre med mitt eget sätt att se på saker och ting?
Det är inte lätt.
Jag vet bara att mitt eget hjärta och hjärna inte kan låta bli att uppröras av orättvisor, politiska åsikter och metoder...
Vad säger ni? Hur tänker ni?
 
Samtalen rörde också cynism, ironi och huruvida man hänger med på det eller inte.
Och om barn, katt och hund, dofter av rödtjut, musik....
En bra dag och en bra kväll.
Som nu är en annan dag helt plötsligt.
 
Sååååå....
God natt o God morgon!
 
Pöss ❤️

Kommentera här: