Flyt o fart, vitsippor o vardagslyx!

 
Tänker på farmor Maja när jag ser vitsippor.
Det fanns oftast lagom till min födelsedag och var standard att få den dagen, som hon hade cyklat och plockat.
Jag uppskattade det då och jag blir varm när jag tänker på det nu❤️
 
Dagen idag har varit bra.
Rätt hektisk men rolig!
Har jobbat som hederlig sjuksköterska idag vilket är väldigt kul och väldigt bra, för att hålla mig igång och ajour.
För att behålla flytet och farten, prio-tänket och strukturen.
Och för att hålla igång gällande vårdtekniken också såklart, för att kunna handleda på ett någorlunda pedagogiskt sätt. Det lyckas jag nog inte alltid med dock men jag gör mitt bästa.
 
En promenad och prat med bästaste sambon efter jobb, skönt i sol och vind!
Lagade torsk med bacon, citron, sambal oelek, honung, vitlök och grekisk yoghurt....blev väldigt gott!
Sen hade Amelia kommit i lådan...
En god stund med den i fåtöljen var fin vardagslyx!
De små stunderna är otroligt sköna, tycker jag!!
 
Nu så sitter jag här och njuter helt enkelt.
Imnan en liten pianospelarrunda på mitt nya, underbara, fantastiskt fina och bra piano!!!!!!
Tjoho!!!
 
pöss ❤️
 

Kommentera här: