Vad är meningen...?

 
Ibland är livet verkligen hårt.
Rättvist...vad är det egentligen?
Ett ord som saknar mening, eftersom den är ouppnåelig.
Tror jag.
 
Jag tror, och vet, att livet kan vara oerhört grymt och drabba olika tufft.
Och som jag ser det, utan mening.
För vad är meningen med smärta, obotlig sjukdom och död i alltför tidig ålder, där livet knappt hunnit börja...?
Vad är meningen med denna bottenlösa grymhet...?
 
Och så tänker jag på att det verkligen inte är självklart, det här livet.
Det är mer en ynnest att få va med, få uppleva och njuta, älska, leka och leva.
Och en grym slump när det blir en annan väg som uppenbarar sig
 
Jag kommer aldrig att förstå den.
GÅR det ens....?
Att förstå att sjukdom och död kommer och sveper med sig det kanske vackraste man har...?
Jag tror inte det.
För mig är det horribelt.
Onödigt.
Och ont.
 
 

Kommentera här: