Rengöring o de utan val.

 
Ställde klockan, som nästan alla helger numera eftersom dottern repar till höstens uppsättning: Cats.
Trött i kropp och knopp, men stiger upp...in i duschen och försöker släta ut min vackra sovrand på höger kind.
 
Pastasallad a la veggo enligt önskemål fixad och nedpackad, frukostdags...väckning av de andra tjejerna...
Efter att alla blivit klara kör jag så allihop till olika destinationer för dagen och ett par för natten.
Sen hem.
Spotify.
En gott och blandat-lista som Frida gjort, medan jag städar som en tok...dammsuger, dammar, torkar golv och rengör toaletter...tar högar med kläder som ligger på glinens övervåning och slänger in på deras golv...
Skrämmer Tusse halvt från vettet när jag far fram med dammsugaren...nynnar med och doftar in såpa-lukt.
Har tvätt i maskinen.
En kopp kaffe med skummad mjölk som pausmys, innan lakanen i sängen åker i tvätten och byts ut till nya, rendoftande....
 
Är trött men har ändå energi...
Så jag tar spann och tvättsvamp, och slang och tvättar min lilla plåtpärla, dammsuger den och spolar av mattorna. Voila:-)
En promenad återstår...
tror jag går i mina fula städ- och biltvättarkläder, lyssnar på P3 dokumentär igen, hämtar in solljus i min lite sega lekamen.
 
Lyssnade på Verklighetens Lilja 4.ever igår på P3 dok, Rekommenderas.
Om trafficking, människohandel, som gjorde mig upprörd, kräkfärdig och arg...
Det finns så mycket skit i vår värld.
Respektlöshet, egoism, råhet....
Många av oss kan uppröras och må dåligt, få en stunds reflektion och sen ändå kunna gå tillbaka.
Till biltvätt, matlagning, solljus vid väggen...
Till vår egen, skyddade och ibland tämligen behagliga tillvaro.
Men de...
vad gör de....?
De, som inte har nåt val...?
 

Kommentera här: