Rusande tid o soffa.

 
 
Igår kväll hade jag och min unge mys med sushi....vi brukar passa på när vi är själva hemma eftersom ingen annan gillar det. Och jag njuter ibland av detta goda, vackra som jag tycker sushi är...mums!
 
Efter transkribering, intervju, förberedelser för praktiskt prov m T6 (NKSE), samtal m bashandledare inför bedömningar igår, och NKSE som genomförande idag, slutbedömningar, examinationer i eftermiddag var soffan ganska skön...
 
Snart ska jag göra köttfärssoppa.
Och dricka ingefärsvatten med honung för astmiga luftrör, läsa bok och hänga i soffan en stund till.
Det behöver jag.
Helt enkelt.
 
Jag funderar emellanåt på tiden.
Som verkligen rusar.
Och allt jag dagligen ska hinna med, eller under vissa perioder komma igenom, utföra och göra det bra.
Ibland tycks den för kort.
Men den korta tid ikväll ska jag mest vila.
Vara.
Finnas till.
 
 

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Jag känner igen detta, när är det lagom, alltid för mycket, sällan för lite. Jag är sjukskriven, då blir det för lite. Jag har i alla fall tid att läsa nu!

Kommentera här: