En tanke om fredagar.

 
 
Jag går här genom den stadsdel vi bor i och känner tystnaden och lugnet som om det är på landet jag så ofta skojar om....:-)
På min halvtimmas promenad mötte jag en människa med hund. 
Det var grannen och hennes söta lilla hund.
 
Promenaden var skön.
Frisk med hög och klar luft.
Jag tittade flyktigt in i fönstren på alla hus, såg hur det lyste hemtrevligt. 
Föreställde mig hur de flesta satt o åt, kanske med ett glas rödtjut upphällt, redo att njuta av kvällen och stundande helg.
 
Det är nåt speciellt med fredagar!
Det tyckte jag egentligen inte under de 24 år jag jobbade dagar, kvällar och nätter i en salig röra. Det var inte nån sån betydelse över fredagarna då mer än att de flesta jag kände gick av sin jobbvecka o det fanns tid att ses.
Men nu förstår jag precis!
Hur skönt det är att efter fem tidiga morgnar veta att imorgon....imorgon ringer inte klockan halv 6:-)
 
Imorgon hoppas jag på vackert väder så trädgården kan bli höstad och jag få luft!
En långpromenad är oxå intentionen...med musik i öronen så klart.
Tänker lite nya låtar till Väderlek kanske...att spåna är skönt.
 
Gör nu lite pastasallad till dotterns rep imorgon, sen tänkte jag på soffhäng ett tag innan hämtning igen. Av både henne och sambo som är ute och roar sig:-).
En stund med en kopp te och nytt nummer av Amelia.
Det gillar jag!
 
Önskar er en go helg!
kram Joey ❤
 

Kommentera här: