Tillbaka.

Jag blickar tillbaka efter arbetsdagen.
Suttit med litteraturförteckning och beställt på bibblan, skrivit brev till universitet med anledning av vår C-uppsats.
 
Hamnade sen bland bilderna på datorn.
Och mysryser av välbehag av goda minnen av sköna platser o goa stunder.
Både utomlands och nära.
Ensamma o bland vänner.
Tillbakablick är ibland av godo.
Som utveckling som skett.
 
Läst min blogg sen start jan 2010, ja inte allt men en del.
Konstaterar lätt om hjärtat att det hände mycket från 2008-2010 som jag inte skrev ned, men oxå en hel från 2010 fram till nu.
Livet är inte käpprakt framåt utan snirklar.
Det går åt lite omvägar och omritningar av kartan ibland.
För att hamna rätt.
 
När jag ser tillbaka har jag gjort en del kloka val. Bra val.
Just nu gör jag ett bra val.
Sitter med Tusse i knät.
Softar och ger mig själv ro.
 
Väntar på dottern.
Hennes prat om dagen värmer.
 
Kram Joey 

Kommentera här: