Vända svårigheter.

Det har vi, som tur är.
Fria val, i mängd.
Framför allt till hur vi ska ta det vi möter av glädje, hinder, och svårigheter.
Vi är alla olika med olika förmåga att möta det som sker.

Vissa har tendens att skylla ifrån sig, att baka in "om, inte, ifall" istället för att erkänna att "jag bedömde det fel, jag gjorde fel".
Å liksom stå för det, och försöka göra nåt bra av det.
Att växa med misstagen och göra bättre till nästa gång.

Jag tror verkligen på att försöka vända svårigheterna. Försöka se det positiva stänk som oftast finns. Å återigen: jag säger inte att man inte får må dåligt eller säga att det är skit.
Men jag tror att vi kan ha förmågan att se över det och försöka tänka kreativt, problemlösande.
För att må bättre, hur kan jag göra då?

Möter idel olika människor med helt olika förmågor att möta det svarta i livet.
Som inte förstår varför det händer men som ändå tar det med ro.
"Någon gång förstår jag kanske. Det är ingen idé att gräma sig över varför. Det som händer, händer".

En styrka i det.
Och inte alls lika med att ge upp utan istället möta det liv som är, och göra det bästa av det.
Oavsett.

Stor kram & styrka!
Joey

Kommentera här: