Som en Lisa för själen.

Att ha semester är verkligen såååå skönt.
Det kändes att min kropp och själ skrek efter vila, lugn, mys och ro...!
 
Efter skjuts av älskelse till dansskolan stack jag förbi affären för tidningsinköp, nötblandning o choklad att ha på biltrippen i veckan. Det är en tradition som jag tycker är lite vardagslyx och som jag gärna bibehåller. Hänt Extra för den större bonusen, Veckorevyn för min egen, äkta och Frida för lilla bonusen. Mannen i mitt liv får illustrerad vetenskap o jag själv tidningen Tara.
Gött mos!
 
Blandningen av hemma- och bortavaro blir nog bra i år. Att hälsa på brodern och goa vännen Maggan är hög mysfaktor. ABBA-museet ska betittas och Gröna Lund besökas. Middagar ska intas och promenader avnjutas i den Stockholmska, underbara atmosfären:-)
En tur till London blir det även i sommar för mannen i mitt liv och mig, och dagar i stugan.
 
Kontrasterna skapar balans, känner jag. Storstadsliv och puls mot total frid och ro.
Det är ju ljuvligt!!!
Att få tid med barn och man är oxå ljuvligt.
Hinna se varann, prata och kramas - inte bara i förbifarten i stress på väg.
 
Jag har för avsikt att suga in semestern i blodet och sinnet, för att få vilan i själen efter hektisk vår.
 
Och, som det känns, blir livet på lasarettet inte mindre tufft till hösten.
Jag klagar sällan offentligt men det som just nu sker i sjukvården är INTE bra.
Och förhoppningsvis drabbar det inte patienterna, men det drabbar helt klart oss. 
Undetsköterskor, sjuksköterskor och läkare.
Med massor av övertid, ej uttagna raster och en inre stress som ibland, faktiskt, är rent djävulsk.
En inre bön om ett uppvaknande till politikerna är på sin plats....!
 
Men nu.
Nu är det semester.
Och vädret idag är underbart behagligt. 
Knausgårds bok del 2 em njutning att läsa.
En Flisa som är nöjd och go, har klättrat upp i sin trädkoja.
Och själv sitter jag här med lagom mål: hänga tvätt ute på torkvindan, fixa lite lunch....
och läsa lite till:-)
Som en lisa för själen!
 
Stor kram o god dag!
 
Johanna

Kommentera här: