John Blund's strejk.

Det är nåt konstigt med mig...!
 
Ibland bara hakar det upp sig på vägen.
Med sömnen, ron, vilan...
Ibland bara virvlar allt som nånsin funnits i mitt huvud runt, runt likt en tvättrumma som gör att man kommer tillbaka till samma läge, samma utgångspunkt hela tiden.
 
Å jag undrar, vad beror det på?
Att det ibland bara är totalt omöjligt?
Jag har mina teorier men undrar om det verkligen stämmer. Eller om det bara är en del av sanningen.
Ibland har det visat sig ha djupare förklaringar, vilket jag hoppas mig slippa inse denna gång.
 
Det är en hel del som jag funderar över. Om hur det ska bli med vissa saker, vilken riktning jag kan förvänta mig att livet liksom tar. Vilka möjligheter och svårigheter som kommer att finnas och vilka känslor som kommer att infinna sig väl där.
 
Jag har väl en grubblande, funderande läggning. Nåt som alltid funnits där, som i perioder blir bättre och i andra perioder sämre.
Det är så det är, det är den som liksom blivit jag- även om det blivit bättre då jag med logiska inre argument kan lugna mig eller med statistisk sannolikhet kan liksom skjuta undan.
Men ibland så är det bara där.
Tankarna som flyger lätt och tungt, hit och dit i en icke bestämd ordning.
 
Men det får va så.
Jag accepterar min ibland oroliga ådra.
Vad annat kan jag göra?
Jag försöker lära mig hantera den, och lyckas ofta bra.
Och Ibland är oron där, och behöver kanske malas för att kunna hanteras...?
 
Just nu hör jag bilar och större lastbilar, några killar som sjunger "sommartider" utanför.
Och har en lust att gå ut och gå.
I bekant och lugn hemmiljö, vid vattnet, i ron....:-)
Samtidigt som jag har det gott.
Jag hör barnen o mannen andas lugnt.
De sover fridfullt.
Sängen är skön.
Jag har haft en go dag.
 
Vi har varit hos goa vänner, pratat massor och ätit gott. 
Jag får träffa min gode broder, umgås med mina godingar och ha Frida närmre mig pga ledighet och tid....så skönt o mysigt.
 
Att försöka förklara hur det funkar kan jag inte.
Det är bara så här det ändå är ibland. 
Och en annan natt sover jag himmelskt gott!
Nåja, John Blund, liiiiite taskig är du allt. Enligt mitt sätt att se strejkar du lite för ofta nuförtiden.
 
kramar Joey 
 

Kommentera här: