Inte perfekt.

 
Den här killen är allt annat än stressad. Han är lugn ooh go och tämligen avstressande.
Han tar stunden som den kommer, gosar in sig i knät och spinner högt.
Det är bra med ron han ger, lille Tusse.
Den är skön ikväll.
 
För idag var det en annan rusch, den goa tanken att hinna med som tidigare i veckan gick inte riktigt att tillgodose.
Och det är så, det kan ändras på 1 sekund vilket också är en del av charmen om det ändå är greppbart.
 
Kände mig dock otillräcklig idag, Trots att jag i stort faktiskt gjorde ett bra jobb.
Jag är inte perfekt.
Jag glömmer saker, gör saker i en annan ordning än du kansje skullle valt, har koll men kanske prioriterar jag annorlunda.  Jag ser med mina ögon, bedömer utifrån min erfarenhet och ger av mig själv och min kunskap så som jag upplever fungerar. 
Och jag tycker oftast att det går himla bra, även om det är på ett litet annorlunda sätt än du Kanske hade valt att göra.
 
Vi är olika. 
Vi har erfarenheter som formar de bedömningar vi gör. 
Många regelverk och ramar finns såklart, som vi ska hålla oss till- där vi ibland glömmer på grund av mänskliga hjärnan. Fastän vi vet och har det i medvetandet och kunskapen om varför, så händer det att saker händer akut som gör att annat lägger sig i periferin.
Inte ok, men mänskligt, och reparabelt då någon annan kommer efter och gör sitt pass, med sina ögon, sin bedömning, sin erfarenhet.
 
Vi är inte ensamma på en öde ö.
Vi är ett team.
Som helst ska funka som olika kuggar i ett kugghjul men också självständigt i en rörelse med andra.
 
Jag ska vara ledig i helgen.
Tanka ny glädje och energi genom minisemester med min dotter.
Det, liksom kelstund med katten, behöver jag också ibland.
 
Kram❤

Kommentera här: