Tid.


Jag har en slapp dag för mig själv, med Angie Stone, Norah Jones och Al Jarreau och ny bok så jag hämtar mig säkert:-)
Kaffebesök och promenad oxå så är saken biff!

Idag fyller min äldsta bonusdotter år.
Fjorton.
När jag lärde känna henne lite stilla var hon en liten flicka, men nu en ung vacker kvinna.
Vägen är spännande, vad månde det bliva?
Önskar dig ett härligt, skönt, busigt och galet, tryggt, äventyrligt och kärleksfullt liv kära Fanny!!

Tiden går fort.
Verkligen fort.
Som liten kunde inte tiden gå nog fort, strävan att bli äldre fanns där.
Nu vill jag mer suga på åren.
Är nöjd där jag befinner mig, även om jag inte på nåt sätt känner ångest för att bli äldre.
Mer att tiden går, och jag vill och önskar mig MYCKET tid till.

Det finns så mycket skönt att se och uppleva!!
Så tid.
Var vänlig mot en förtis, finns med mig länge, länge.

Tack och amen:-)

Njut din dag!

Johanna

Kommentarer:

1 Eva H:

skriven

Ja, tiden går verkligen ooootroligt fort. Skrämmande fort. Jag satt vak hos en man på 95+ häromdagen. (Han hade aldrig fått vak i Sverige. Helt klar, lite ostadig, fallrisk...) och vi hann prata mycket om hans liv. Han, som levt i snart 100 år tyckte också att livet gått så otroligt fort.
Det gäller att ta tillvara på dagarna!
Kramiz/E

2 Johanna:

skriven

Vilket härligt samtal att ta del av!!
Ja, Eva, att verkligen leva. Ta vara på och känna, skratta, älska, gråta- all inclusive, det vill jag:-)

Kram!

Kommentera här: