Omtänksamhet!

Kom hem från jobbet efter 1 veckas sjukstuga...
Då är måndagsritualen av svärfar avklarad d.v.s att återvinningen är tömd (bortskämda är vi, och evigt tacksamma!!).
Men oxå...massor av ved inhämtat!!!
Tack söta rara för omtanken!
Uppskattas verkligen❤

Dagen har förlupit väl ändå, möte på universitetet och sen jobb, koll av studentschema, reflektion, bashandledarcheck, mailcheck och lite prat med fina kolleger!

Och jag har lärt mig säga nej.
Jag tycks möjligen tvär men just nu vill jag inte ha mer kneg i knät.
Har så det räcker.

Jag är ovan för jag säger nästan aldrig nej, jag fixar och donar gärna men nu är det lite övermäktigt innan jag har landat i det som komma skall.
Kändes möjligen oartigt.
Men faktiskt rätt.
Fast...
Jag hade kunnat säga det mindre taggigt, det hörde jag själv.
Förklarade varför men ändå....
Det ska jag bli bättre på!!

Nu eld, stillhet i fåtöljen innan matlagning till bästaste ungen och mig.
Imorgon är det fullt hus, när både Pärlan kommer hem från sin resa, och bonusbrudarna kommer från modern.
Gott med ordning återställd!
Tjoho!
Bara det, att jag får lägga huvudet på mannens bröst imorgon kväll....
Mmmm!

Puss o skön kväll!
Joey

Kommentera här: