Förutfattade meningar på skam!

En av de fina Afrika-inredningssaker vi köpt.
Jag vid Boulders Beach bland pingviner.
Pärlan vid Cape Point.
Min utsikt idag. 
 
Det är en varm dag idag.
Poolhäng under parasoll med bok och vatten, messande med bästa vännerna. Är såååå tacksam för att ni finns i vått och torrt, grinigt och glatt!!! Ni betyder otroligt mycket❤️. Era tankar, bollplanksstudsande och ärlighet, ert stöd och uppmuntran...tack!!
 
Mannen är duktigare än jag, promenerat medan jag tagit mig ett dopp i poolen och ändrat läge under parasollet på sin höjd. Nåja, när jag kommer hem ska jag åter in i bättre rutiner! 
 
Den här resan var mycket bättre än jag trodde. I ärlighetens namn var jag orolig för den, då det nämns mycket om trafikolyckor, hög brottslighet och andra trevligheter när man söker på internet.
Och vi lyssnar, vi går inte långa sträckor efter mörkrets inbrott då vi tar taxi och vi skyltar inte med diamanter och Gucciklenoder (som i har så mycket av:-) utan vi är förståndiga. I kåkstaden är man inte utan guide, och de som bor där vet att vi bidrar till förbättringar där genom pengar vi betalar för turen. 
Vi åkte trygga om än snirkliga serpentinvägar igår, handlade ljuvlig afrikans konst utmed vägen av alltigenom TREVLIGA människor.
 
Jag har mött vänlig nyfikenhet.
Bra service. 
Vackra leenden och vackra barn.
God mat och gott vin.
Härlig natur och spännande upplevelser.
Och nej, mina förutfattade meningar och mina rädslor har kommit på skam.
Igen.
Tack bästaste Pärlan för ditt tålamod med denna lilla räddhågsna kyckling.
Tack för att du låter mig dela livet med dig.
 
Kära ni.
Jag hoppas att ert nya år blir ett bra år, fullt av kärlek och hopp, mod och jävlar anamma.
Det behövs i denna värld där det inte alltid går som på räls.
Stor kram och Gott nytt år!
 
Joey ❤️

Kommentera här: