Virvlande dans och beslöjad.

 
Lyssnar på Rigmor Gustafsson just nu, en blandad jazz-lista på Spotify som  jag älskar.
Har städat till den så att jag just nu är ganska nöjd med lördagens insats, efter att ha varit på festligheter med god mat, gott sällskap och gott rödtjut.
Långmorgon idag, så otroligt skönt!
 
Det gör dock ont i min själ idag, har väldigt splittrade känslor då Väderlek går upp på scen utan mig ikväll.
Jocke och Eka kör duo, vilket ju är helrätt, för att också få ut Hand i hands budskap. Men det gör ont, det är tråkigt och det är näst intill deprimerande att inte få vara med. Att inte få eller kunna sjunga, att låta tonerna fylla min kropp och hjärta och få ur det...det är tungt.
Jag känner att det är på gång, men det är en slöja på mina stämband som gör att jag blir trött i halsen efter några takter, och tonerna finns bara i ett lägre register än så länge.
Men det kommer.
Jag får nöja mig så, som det ser ut.
 
Veckan har varit bra, rolig, tung, stimmig, ombytlig.
Ungefär som det brukar kunna vara fast med lite mer torktumlande i svängarna.
Saker att fundera på, att ta ställning till, att försöka klura ut hur det ska kunna bli bättre.
Saker att ta tag i, praktiska saker som gjort att jag varit överallt och ingenstans. Typ.
Uppsats och uppstart med intervjuer, inläsning av denna teknik.
Goda chokladbollar, espresso, och kvällsmys.
Goda kolleger, besök på Bishop`s, planering av fest med jobb,  tunga känslor och tankar och peppande och lugnande samtal. Motion och latande. Matlagning, tvätt och städning. Kärlek.
Livet är en virvlande dans ibland.
 
Kram Johanna
 
 
 

Kommentera här: