Passa på!

 
 
 
Så har jag då smugit igång att jobba.
Det har gått riktigt bra även om lungorna inte är helt 100. Jag har gjort schema, felanmält datorer, kollat upp vad jag ska ha med i avdelningens flytt på måndag (renovering på G), pratat med goda kolleger lite emellanåt...varit hyfsat tyst ändå.
En bra dag.
Hade lite energi så jag tog cykeln en runda efter jobbet.
 
Nu är jag trött!
Sitter på uteplatsen i solen en stund, bloggar och läser en stund innan matlagning.
Det är en värdefull energipåfyllning, i alla fall för mig.
Inväntar mannen som kört på sin moder idag, och själv varit på läkarbesök på grund av fnas i ögat. Skrapning av hornhinna och antibiotika bidde det för hans del.
 
Barnen är spridda med kompisar.
Just nu kom en himla kylig vind genom kroppen.
Det är inte riktigt sommar men det är ändå behagligt att va ute en stund.
Är väldigt tacksam för denna ljuvligt långa och varma sommar som passar mig så väldigt, väldigt bra!
 
Förflyttar mig till bästa rummet, där man liksom är inne fast ute. 
Njuter en stund till.
Dags för Mons Kallentoft och Midvinterblot- en spännande läsning med lite annat perspektiv än krimiinalare brukar ha.
 
Passa på och njut ni oxå en stund.
Av lugn före käk, tvätt och dammsugning.
Det är förtjusande gott:-)
 
Kram Joey ❤
 
 

Kommentera här: