Vilken härlig dag..tralala...!

 
 
 
 
Solen är verkligen underbar!
 Gårdagen bjöd på tårta, kaffe och gött sällskap i solen...!
 
Denna söndag började med sovmorgon och en stunds uppmjukning i bubbelpoolen före frukost. Det är verkligen skönt sätt för kroppen att vakna på.
Långpromenad med Miss Lis senaste album i öronen är också bra uppmjukning för dagen!
Såååå skönt!!!
 
Min kropp funkar so far! Jag har starka ben och mina lungor fylls av härlig vårluft.
Musiken fyller mina öron och min själ och ger välbefinnande.
Solen skiner och jag sitter nu ute i fågelsång innan mat och fikabesök i em.
Pärlan o lillbonusen har varit iväg o införskaffat strl större cykel så vårcyklingen är startad.
 
Det minns jag väl sen jag var liten.
Ny cykel och första vårvärmen. Nästan högtidligt att ta första turerna medan pappa övervakade stilla. 
Framåt senvår och sommar var det cykelrace i backen, fast cyklarna var i leken förvandlade till motorcyklar. Någon hjärnskakning blev det och en del skrubbsår på dem som var med, men det ingick liksom:-)
Kan förstå om mamma inte alltid var så lugn i själen men hon tillät oss. 
Lådbilsrace var oxå vanligt förekommande i dem där backen.
Vet att mamma o pappa stred för att backen skulle va vår raceplats och bilarna anpassade sig...!
Det var tider det!
 
Det är nåt visst med våren.
Inte bara för solens skull. Men för cyklarna, ljudet av sparkcyklar och av att människor är ute och pratar, donar i trädgården. Folk syns liksom igen. Det är trivsamt!
 
Väntar fikabesök i eftermiddag, som sagt. Gäller att passa på!!
Här gäller Carpe Diem!
 
kram

Kommentera här: