Bakläxa. Eller framläxa....?

Lagom jetlagad, bacon- och äggfrulle, sköna och pratiga barn, värme....
Så intogs liksom dagen.
Shopping i lagom väder.
Ingen sol men 23 gr varmt.
Nöjda med shoppingrunda, sittande i soffan nu och slappar.
Njuter.

Jag njuter av semester.
Mys.
Närhet.
Vara tillsammans utan vardagsstressen.
Väääääldigt skönt tycker jag❤

Behöver dock lära mig att åter njuta i det lilla.
Mitt i vardagspyssel och 190 km/h.
Få till mer mys mitt i smeten av jobb, skjutsande, tvätt, städning och att få till en smula motion och egentid dessutom.
När livet rullar fort.

Så viktigt att då försöka få tiden bra.
Livet bra.
Vilket egentligen är rätt lätt med tanke på hur himla bra jag har det.

Lär mig framåt det jag liksom kunde bakåt.
Det går att hitta stilla lunk i ett rullande vardagsliv.
Och samtidigt njuta.

Kramar
Joey ❤

Kommentera här: