Längtan.

På väg hem efter dagar med kolleger och konferens.
Haft det gott och inser att mitt jobb är fantastiskt!

Längtar dock hem nu, och tänker på vilka olika förutsättsättningar vi har...
Att längta till.

Längtar efter bästaste ungen, att pussa hennes mjuka tinning och ge henne en fet kram...!
Längtar efter min pliriga, busiga och härliga sambo...
Att ligga nära och känna hans lena hy, hans doft som bara är hans.

Och jag har dem hemma.
De jag längtar till.
Friska och krya och kanske väntande på mig:-)
Jag är lyckligt lottad.
Och jag är tacksam.

Vet alltför väl hur skört det är och hur fort kurvan kommer som slänger av en i farten.
Hur snabbt allt man har kan omkullkastas.
Utan hänsyn och utan medkänsla.

Jag längtar.
Och vårdar den känslan.
Och jag tänker och ber till stjärnorna att Din längtan ska uppfyllas.

Snart.
Väldigt snart.


Kramar Johanna

Kommentera här: