Alling, studenter, gym o tacos!

Läste ut den igår.
Allings bok om hans uppväxt.
Väldigt läsvärd som onekligen ger en annan bild av tillvaron.
Om hur man som barn kan uppleva att växa upp med missbrukande föräldrar.
Saker de får uppleva som ingen borde få uppleva.
Vuxna som sviker på de mest nedriga sätt.
Om och om igen.

Projektet Hand i hand där Väderlek medverkar har verkligen en stor och SÅ viktig uppgift!
Alla som arbetar med denna typ av frågor...oj vad ni behövs!
Och vuxna: våga se.
Fråga.
Hur är det?
Hur har du det?
Kanske kan dina ord ge styrka och hopp!

Efter jobb med nya ssk- studenter stack jag för att hämta älskelsen för ett hårt och svettigt träningspass på gymet.
Väldigt kul att träna med dottern, fantastiskt mysigt att få göra det faktiskt.
Förvisso får hon inte träna utan målsman så det kan ju va därför jag får följa med:-)
Väljer att va glad dock!

Tacos intaget efter dusch.
Diskussion om Allings bok som dottern igår började läsa.
Hon konstaterar att det är sjukt att barn i vårt land behöver ha det så.
Jag kan inte annat än att hålla med.

Puss och kram.
Styrka på din dag.

Joey

Kommentarer:

1 Fnulan:

skriven

Åh vad jag vill läsa den!! Tack för att du påminde mig om att den finns!

Kram

Kommentera här: