Tar emot...

Efter en social och pysslig dag med goa släkten blev jag utkörd av mannen i mitt liv.
För att ut och gå alltså...:-)
Väldigt seg kände jag mig när jag tittade ut och såg regnet strila ner...
Det tog emot.
Men jag klädde mig i regnkläder och kängor och hörlurarna i öronen med Helen Sjöholms Euforia.
Och gick.

Vilket ju var otroligt skönt när jag väl gick där med musiken och kände regnet på kinderna.
Det behövdes.
Fick ny energi, ett lugn i min själ.
Så tack Pärlan att du såg det jag själv inte såg - behovet av ensam proromenad.
Med Helen som sällskap.
Gott!!

Idag är min egentliga första semesterdag.
Det regnar, men det är en vila i regnet.
Sov länge, som en stock.
Gjort ett ärende på stan, köpt mig en liten outfit för morgondagens middag med Pärlan och hans jobb och tagit ut pengar för en hemförsäkring som jag ju flyttat i och med fysisk flytt.

I detta nu (halv 1) har två trötta tonårsbrudar sett måndagens ljus.
Det var nog välbehövligt med en dags supersömn.

Nu Anders Widmark och Helen Sjöholm på Spotify,
En skön dag.
Slö dag.

God middag till er!
Kram Joey

Kommentera här: