Ny spelplan.

Ja, så kan det gå.
Jag är nybörjare.
Fast jag ändå varit med en hel del år.
Just nu är det liksom på nytt igen.
Nya spelregler, ny spelplan, nya tankar, nytt förhållningssätt.
 
Andra får förtroenden, ljusa som mörka.
Jag får valda delar, vilket är helt i sin ordning.
Naturens uträknande lag.
Frigörelse, utveckling gör ont.
För båda på varsin sida nätet på spelplanen.
Fast ont på olika sätt.
 
Ny värld ska upptäckas, och för min del är det mer tal om att se på.
Låta misstag ske så vida de inte är tokstora  och livshotande, så klart.
Men livet måste levas, upptäckas och utforskas.
Av mindre gott och gott.
Livet gör också ont, det är själva livet.
 
Vi lär oss olika saker på resan som börjat.
Och reglerna får omvärderas, putsas till.
Striderna om vad jag anser viktigast får tas, och en del får lämnas därhän.
 
Jag tror att de mesta valen som kommer att göras  - är kloka.
Jag vet också att besvikelse, sorg och svek kommer att vara en del av ditt liv.
Det är också så livet är, som du själv måste upptäcka.
Precis som jag själv gjort i livet.
 
Jag finns här,när det går åt oönskat håll.
Oavsett.
Du är det vackraste som finns, och den jag älskar högst på jorden.
 
Din resa kommer att vara spännande.
Lagom farlig, hoppas jag....
Galen och tokrolig bitvis, osäker och försiktig emellanåt.
Du kommer att lära dig massor om dig själv och andra omkring dig.
Du kommer se vilka som är dina riktiga vänner, och känna vem du står närmst i livet.
 
Livet - det är ditt.
Det ska levas.
Och ännu så länge går jag bredvid dig, ibland bakom dig.
Jag är dock här.
 
Kärlek till dig.
 
/Joey
 
 

Kommentera här: