Låta gå mer...?

Jag tog mod till mig.
Tänker utvärdera mina år som mamma.
Framför allt tiden omkring just nu.
Hur är jag just nu?
Vad är det jag gör bra, och vad gör jag mindre bra sett utifrån min dotters tankar om hur en juste mamma ska va?
Hur skulle hon vilja ha det?
Vad i så fall kan vi se på samma sätt och enas om, och vad tycker jag är viktigt att regelstyra oavsett hur hon upplever det hela?
 
Trots allt är det ju jag som har ansvar för henne några år till, och jag har varit tonåring...
Så lite kan jag bidra med av livskunskap trots allt.
Men felfri?
Knappast.
Det finns ingen sådan.
 
Men vi kan nog lära oss lite på vägen som mamma och pappa. Genom diskussion och samtal med just de vi har ansvar för.
Genom att lägga ner vår egen prestige.
Det är en lärdom.
 
Både för henne men oxå mig. Oss. För att vi båda kanske behöver utvecklas som blivande tonåring och tonårsmamma. Ingen lätt uppgift:-)
Men onekligen spännande.
 
 
För henne.
Och för mig.
 
Kram

Kommentera här: