Som en gammal möbel.

 
Suttit i trädgården ett par timmar efter jobb.
I solen.
I bikini.
Och läst, latat mig och njuuuuutiiiiiiiiit!!!
Såååå skönt!
Och jo, solen blir inte mindre skön för att jag inte har semester nu - den är faktiskt lika skön och njutbar och gäller att ta vara på.
Skönt för de som faktiskt är lediga också förstås!
 
Har jobbat två dagar, och känner att det är kul att vara tillbaka igen.
Ta i lite, tänka och klura, fixa och dona, planera och verkställa...
Jag har ett bra jobb, både som syrra och som huvudhandledare.
Och jag är glad att jag läste vidare för att utveckla det jag håller på med - och fick vidga mina vyer.
Det står oss fritt.
Att läsa kurser kostar inget, inga studielån behövs - men din tid och engagemang så klart.
Men om suget finns att förändra, om så bara lite grann, så passa på!
Det finns nog ingenting att förlora på det, bara vinster kommer av det tror jag:-)
 
Jag har varit kvar på samma arbetsplats i många år.
Sen - 01 närmare bestämt, och trivs fortfarande.
Som en gammal möbel, som står bra där den står....
Kanske jag varit kvar, mycket på grund av olika projekt jag varit involverad i och därför blivit sporrad till nya utmaningar.
Men också för att vi är ett verkligt gott gäng- som kan skratta och tröga oss med varann.
En riktig ynnest!
 
Sitter så här, i väntan på min älskelse, och ska till stan för att sätta oss ute någonstans och käka.
Det var en rastlös tonårings idé, när planen för dagen gick i stöpet - och då gäller det att passa på.
Liksom att vara ute i solen.
När handen sträcks ut - så tar jag den.
Vi var på bio igår, Rock of Ages - som jag varmt rekommenderar.
Musikalen i N Y var ett strå vassare...:-) men den var riktigt bra.
Rolig, fåfäng, patetisk, musikalisk, rivig och väldigt härligt välgörande för själ och hjärta.
Och gillar man Alec Baldwin och Tom Cruise - se den!
 
Ha en skön tisdagkväll.
Med sol, god mat...
Och en tanke till att livet - det är rätt skönt ändå <3
 
Joey
 

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Du är för go du! Kloka tänkvärdheter serverade med ödmjukhet. Tack.

2 Johanna:

skriven

❤ Kram Eva!

Kommentera här: