Folkmusik & Vemod

Bästaste Frida <3
Vacker blomma och tavla vi fick i förlovningspresent av bästaste Ak
Bästaste Tusse hemma igen <3
 
Vaknade av solen som strilade in genom fönstret, himlen var blå och tämligen välkomnande till en ny dag.
Långdusch, nagelvård, fotvård, frukost bestående av fil och en ny sorts vitaminbombs-smoothie jag fick recept på i helgen: bladspenat, citron, kiwi, physsyliumfrön, banan, vatten, färsk ingefära...tyckte inte heller att det lät som en hit men det ÄR det! Pröva vettja! Känns som en kick, faktiskt.
 
Nyhetsmorgon på Tv.
1-årsdagen av Utöya och allt vidrigt som hände där.
Minneskonsert ikväll, som jag ska se.
Vilken skräck, vilken sorg och vilken galenskap....som förändrar människors liv för alltid, och som släckte så många.
Helt, helt jävla galet.
Precis som killen i Denver, som går in i en biosalong och mejar ner.
Varför????
Jag frågar mig bara....varför?
 
Marie Boine kan konsten att sjungskrika ut sorg...
Lyssnar på henne på Spotify nu medan jag skriver.
Hon är en mästare på kulning, och på att få smärta att komma i rullning.
Få en att bli närvarande.
 
Solen är opålitlig.
Solstolen slits inte sönder i dag heller.
Dammtrasan och tvättmaskinen kanske gör...?
Ska ta mig en promenad till ica, och sen höja volymen på Boine medan dammsugare och svabb får flyga fram till folkmusikens förunderliga värld.
 
Jag har en längtan efter min fina unge nu.
Som kommer imorgon...ska bli skönt!
Får vara nöjd med att Herr Tusse kommit hem igen, knäsällskap har jag definitivt.
 
Kram till er alla där ute <3
 
Johanna
 

Kommentera här: