Jordens dragningskraft....

Lyssnade på Titti i Rix FM i morse.
som pratade ålderstecken.
Skrattade gott åt beskrivningen när hon såg en gammal bekant bh i byrån som hon skulle använda, och väl påtagen var den för stor.
"Brösten hade liksom sugits in sv kroppen" sa hon, och dessutom hängt ner sig i förhållande till Bh:n som förr passat.
 
Ganska lätt att känna igen sig i väl :-)?
Liksom jordens dragningskraft på andra delar av kroppen.
nej, förmodligen var jag för ögat betydligt snyggare för en sisådär 15-20 år sen, så klart.
Ändå trivs jag så mycket bättre nu, vid 40+, än jag gjorde då.
Jag är snällare mot mig själv, mer mån.
Och jag ÄR snällare än jag då var.
 
Livet har nog gjort mig snällare och mer ödmjuk. 
På många sätt är det skönt att bli äldre.
Lugnare i själ och hjärta med en känsla hur jag vill leva och vara.
Och en känsla av att det som varit har varit, och nu e nu.
Jag har det bra, och är medveten om att pärlor bör vårdas 
Är otroligt tacksam för att livet själv har blivit så vänligt emot mig!
Och jordens dragningskraft och kroppens sugförmåga...
 
Blodhundar e ju rätt söta trots allt:-)
Johanna
 
 
 

Kommentera här: