Opera & promenad.

Mingelförberedd för avtackning av kollega.
 

Patrik och jag i Orlando 2010.
 
Igår tackade vi av en lärare på universitetet, pensionsmiddag med rosévin, mineralvatten, buffé, kladdkaka, sång, presenter och kaffe...
Mycket trevligt!
Hon kände sig lite gott- och blandad, och det är nog inte så konstigt.
Tänk att ha jobbat i hela livet, och på samma ställe många, många år.
Det blir en stor del av ens liv, och det är de på jobbet man träffar mest - mer än den familj man lever i.
I alla fall timmar/vaket dygn.
Det är nog en blandad känsla många gånger.
Önskar dig stort och varmt lycka till!!
 
Efter jobb idag, föreläsningsförmiddag och IT-pill i eftermiddag, så tog jag direkt min ifåne och öronsnäckor med operamusik - gick fort en runda för att få energi och lust till något annat än jobb.
Avregistrera arbetet liksom.
Lyckades bra.
Greatest hits of opera går även att finna på spotify:-), en skön musik ibland.
Lyssnade mycket på klassiskt och opera när jag pluggade till ssk, gav energi och ro.
 
Ett samtal i dörren av god, gammal kollega nyss.
Vissa människor kommer alltid finnas i mitt hjärta, som betytt något genom livet.
Härligt!
 
Dags för matlagning snart.
Köttfärsfyllda tortillabröd i ugn får det idag bli.
Och ett stort glas mjölk!!
 
Fet kram till dig.
Johanna

Kommentera här: